Versterk je immuunsysteem

Versterk je immuunsysteem

Momenteel leven we in een tijd van grote veranderingen. Het coronavirus maakt ons bewust hoe kwetsbaar onze gezondheid is. Iedere cel in ons lichaam bouwt zich op door de voeding die we eten. Wat je vandaag in je mond stopt, heeft een effect op de cellen van morgen; zo ook op ons immuunsysteem ofwel ons afweersysteem. Voed daarom je lichaam zo goed mogelijk met volwaardige voeding.

Wanneer er een virus bij ons binnenkomt, komt ons specifieke immuunsysteem in actie. Het is belangrijk dat het immuunsysteem krachtig genoeg is maar ook weer op tijd stopt, dit heet een effectief immuunsysteem. Hoe effectiever je immuunsysteem werkt des te beter je een virusinfectie kunt doorstaan. Belangrijk dus om voor jezelf je immuunsysteem wat sterker te maken. Zeker in deze tijd met Corona. Hieronder enkele suggesties om je immuunsysteem sterker te kunnen maken. Kijk waar bij jou nog ruimte is voor verbetering. Volg je gevoel je hoeft niet alles in een keer te veranderen, ook stap voor stap zal er al wat gebeuren.

1. Neem volop voedingsstoffen uit verse producten het liefst biologisch, geen zakjes of pakjes. Neem veel groenten, in alle kleuren van de regenboog en varieer zo veel mogelijk.

2. Neem extra supplementen, om je immuunsysteem wat te helpen. Je kunt de volgende supplementen nemen:

Vitamine C 1000mg, 3 keer per dag. Verdeel dit over de dag bij de maaltijden. Vitamine C stimuleert je immuunsysteem door de aanmaak van extra witte bloedcellen (afweercellen).

Zink 25 mg, 1 keer per dag bij de maaltijd. Zink (25 mg) heeft de eigenschap om het immuunsysteem te versterken. Zink heeft trouwens zelf een antivirale (en antibacteriële) eigenschappen. Preventief verlaagt het risico op verkoudheden. Zinksuppletie van bij de start van een verkoudheid vermindert de duur en heftigheid.

Vitamine D3K2 2000IE, 1 keer per dag, 2 druppels bij het ontbijt. Vitamine D3K2 helpt je aangeboren immuunsysteem en je T helpercellen optimaal te functioneren.

Extra vetzuren zoals visolie, krillolie of algenolie 2 keer per dag 1 capsule bij de maaltijd. Extra vetzuren in de vorm van een visolie, krillolie of algensupplement in deze oliën zit EPA en DHA deze zorgen voor het remmen van ontstekingsreacties.

3. Stress verminderen, veel stress zorgt voor het stresshormoon cortisol, stress heeft een negatieve impact op de darmflora en daardoor weer op ons immuunsysteem. Ga bijvoorbeeld eens wat vaker wandelen, neem een yogasessie, doe ademhalingsoefeningen. Er zijn talloze manieren, pas toe wat bij jou past.

4. Zorg voor voldoende slaap, slaap herstelt ons immuunsysteem. Zorg dat je twee uur voor je gaat slapen niet meer eet, spijsvertering kost energie dit gaat ten koste van herstel.

5. Ga naar buiten zorg voor voldoende daglicht, UV stralen zorgen ervoor dat het virus eerder het lichaam verlaat, vandaar dat in de zomer minder griep voorkomt. Blijf bewegen; dit zorgt voor het vrijkomen van witte bloedcellen waardoor het imuunsysteem ook weer wordt ondersteund.

6. Gebruik antivirale kruiden. Een eigenschap van het Coronavirus is dat het zich snel verspreidt in het lichaam. Een kruid met antivirale eigenschappen is bijvoorbeeld Astragalus Membranaceus; (vlezige hokjespeul) dit kruid heeft een imuunversterkende en antivirale werking. Een goed supplement is daarom ook Astragalus met eleutherococcus en shitake extract van de firma Bonusan. Deze combinatie van stoffen geeft een extra versterkende werking. Gebruik 3 keer 300 mg. per dag bij de maaltijd. Let wel op wanneer je een hoge bloeddruk hebt dan is dit een contra-indicatie. Knoflook en vlierbloesem hebben ook antivirale werking.

7. Neem extra antioxidanten, deze zorgen voor gezonde cellen en houden je lichaam gezond waardoor je beter beschermd blijft tegen ziektes. Denk aan kaneel, kurkuma , bosbessen (liefst wilde), hennepzaad, donkergroene groenten, rauwe cacao. Wanneer je dagelijks hier wat van neemt ben je goed bezig.

8. Blijf vertrouwen houden, momenteel in de tijd van onzekerheid kan angst gaan regeren. Blijf positief en vertouwen houden, laat angst en onzerheid je niet gek maken.Hoe meer je het leven neemt zoals het komt en erin mee beweegt hoe rustiger je geest des te minder stress.

9. Wees dankbaar, dankbaar voor al het mooie wat we om ons heen hebben en hopelijk een goede gezondheid waar we heel dankbaar voor mogen zijn. Focus je op alle goede dingen om je heen. Liefde en vertrouwen versterken je imuunsysteem.

Alle liefs en goeds gewenst, we staan niet alleen, we zijn allemaal met elkaar verbonden!

Producten kun evt. hier bestellen. Gebruik bij het afrekenen de code 228855 voor 20 % korting.

Vitamine C
Zink 25 mg
Vitamine D3K2 
Vitakruid visolie

Geef uw reactie ...

Your email address will not be published. Required fields are marked *

nl_NLDutch
nl_NLDutch